Jeugdraad kent 50.000 euro toe aan scouts Menen

Stad Menen voorziet jaarlijks een subsidiebudget van 20.000 euro voor investeringen aan de gebouwen van jeugdbewegingen met eigen lokalen. Het budget wordt in de jeugdraad in onderling overleg verdeeld tussen de jeugdbewegingen. Op de Algemene Vergadering van 27 maart 2015 heeft Jeugdraad Groot Menen de helft van de  investeringssubsidie van Stad Menen voor 5 opeenvolgende jaren toegekend aan scouts Menen. Alle jeugdbewegingen van Groot Menen waren op de vergadering vertegenwoordigd. Sven Geldof en Thomas Dierynck stelden het project van scouts Menen voor (bekijk hun presentatie). Na een uitgebreide vragen- én discussieronde besliste de jeugdraad unaniem. Scouts Menen krijgt jaarlijks 10.000 euro gedurende een periode van 5 jaar. Deze 50.000 euro is een grote stap vooruit en maakt het project haalbaar.