Huidige Lokalen

In tegenstelling tot het jeugdig enthousiasme van onze scoutsgroep staan de lokalen er troosteloos bij. Ze laten ‘hun oren hangen’. Het hout begint te rotten, er zitten gaten in de muur, sloten zijn kapot,… Naast de impact van de tand des tijds hebben de  lokalen de laatste jaren zwaar geleden onder verschillende inbraken en inbraakpogingen. In hun huidige toestand voldoen de lokalen in geen enkel opzicht nog aan de behoeften van de scouts. Bovendien zijn we op een punt gekomen dat herstellingswerken een pleister op een houten been zijn.

We stellen onze lokalen even voor.

De buitenkant

Zoals alle afgelegen gebouwen, worden ook onze lokalen regelmatig geteisterd door vandalisme. Dit alles laat zijn sporen na op ramen, deuren en muren.

De funderingen

De binnenkant

Verluchtingsgaten, gebrek aan isolatie en gaten, verzakkingen en spleten maken dat we de lokalen heel moeilijk kunnen verwarmen in de winter. Recent hebben we geïnvesteerd in warmteblazers. Zo kunnen onze leden toch de warmte opzoeken in de winter.

Ook binnen is er schade door vandalisme. Kapotte sloten, gebroken ramen in de deuren. De sloten van sommige buitendeuren werden door de jaren heen al meermaals vervangen. Tevergeefs.