Nieuws als een bom: de werken zijn begonnen!

Tes begost! Vandaag is onze aannemer begonnen met de aanleg van de werfweg op het scoutsterrein.

“Obusios, stop machinos”

En hoe!? Ze zijn er stevig ingevlogen! Al na één dag is het terrein onherkenbaar veranderd. Precies alsof er een bom ontploft is. Bijna was het ook letterlijk zo ver. Er zijn 3 obussen gevonden. Onze aannemer Beeuwsaert reageerde bijzonder snel. Hij contacteerde onmiddellijk de ontmijningsdienst met de uitdrukkelijke vraag om de gevaartes vlug op te halen: “want tijdens de weekends loopt het er vol met kinderen.” Pluimen voor Beeuwsaert, maar ook voor DOVO. Al na enkele uren waren de bommen veilig verwijderd.

Werfweg tegen het weekend klaar

Ondertussen werken de graafmachines naarstig verder zodat de werfweg tegen het weekend volledig is aangelegd. De werfweg zal bestaan uit steenslag tot een tiental centimeters onder het maaiveld. Na alle bouwwerken komen er versterkte grasmatten bovenop. Dankzij die versterkte grasmatten zal het het terrein natuurlijk groen zijn én is het tegelijk toegankelijk voor de hulpdiensten.